آموزش

توصیه هایی کاربردی برای خرید صندلی اپن

صندلی اپن

صندلی های اپن جزء ملزومات آشپزخانه های امروزی شده اند. خانواده ها ترجیح می دهند در آپارتمان های کوچک با حذف میز غذاخوری، فضای بیشتری برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل است که خرید صندلی اپن در حال افزایش است. اما مانند هر وسیله دیگری، خرید صندلی اپن نیز نیازمند داشتن اطلاعات کافی و درست در این زمینه است. به خصوص اینکه برخلاف سایر مبلمان خانه، این صندلی ها هر روز توسط همه افراد خانواده مورد استفاده هستند. بنابراین هنگام خرید این نوع صندلی ها باید دقت کافی به خرج داد. در این مطلب نکات مورد نیاز جهت خرید صندلی اپن را با همدیگر بررسی می کنیم.

خرید صندلی اپن چه مزایایی دارد؟

صندلی های اپن با فضای کمی که اشغال می کنند برای آشپزخانه های امروزی موهبتی بزرگ به حساب می آیند. کوچک شدن آپارتمان ها باعث شده تا منازل فضای کافی جهت گذاشتن یک میز غذاخوری بزرگ را نداشته باشند. صندلی اپن جای کمتری در مقایسه با میز غذاخوری و صندلی های آن اشغال می کند. به همین علت است که افراد به سمت میزهای کوچک یا خرید صندلی اپن می روند. همچنین در منازلی که میز غذاخوری خارج از فضای آشپزخانه است، چیدن آن به خصوص صبح ها دشوار است. مادران شاغل ترجیح می دهند به جای چیدن میز، بساط صبحانه را روی اپن یا کانتر قرار دهند. این نوع صندلی برای خوردن وعده های غذایی کوچک مانند صبحانه یا عصرانه راحت تر است.

با وجود صندلی اپن می توان از سطح اپن برای انجام تکلیف، نوشتن یا مانند آن استفاده کرد. کودکان می توانند تکالیف خود را بر روی اپن یا کانتر و نزدیک مادرشان انجام دهند. خانم ها می توانند هنگام آشپزی مطالعه کنند یا چیزی بنویسند. مهمانان برای صحبت کردن با میزبانی که در حال آشپزی است، راحت تر هستند.

پیش از خرید صندلی اپن این سوالات را از خود بپرسید

صندلی های اپن طیف گسترده ای دارند. می توان آنها را بر اساس ارتفاع، جنس نشیمن، اسکلت بندی، داشتن یا نداشتن پشتی و … تقسیم بندی کرد. بنابراین چنانچه قصد خرید صندلی اپن را دارید باید پیش از خرید این موارد را بررسی کنید. این کار در زمان و هزینه شما صرفه جویی کرده و باعث می شود از خریدتان رضایت بیشتری داشته باشید. مثلا باید دقیقا بدانید دنبال صندلی اپن با چه ارتفاعی، چه جنسی و چه مدلی هستید. برای این منظور لازم است حالت ها گوناگون را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت تصمیم گیری کنید. ما برای راحتی کار شما تعدادی از سوالات رایج پیش از خرید صندلی اپن را آماده کرده ایم. مطالعه این سوالات به شما کمک می کند تصمیم گیری بهتر و سودمندتری داشته باشید. پس قبل از اینکه اقدام به خرید صندلی اپن نمایید، پاسختان به این پرسش ها را آماده کنید.

ارتفاع ثابت یا جک دار؟

صندلی اپنصندلی اپن

صندلی های اپن مانند سایر انواع صندلی در دو نوع جک دار و فاقد جک ساخته می شوند. صندلی های فاقد جک ارتفاع ثابتی دارند. از این نظر هنگام خرید آنها باید به درستی ارتفاعشان را انتخاب کرد.

صندلی های اپن با ارتفاع ثابت در سه مدل کانتر، بار و تماشاگر تولید می شوند. ارتفاع استاندارد این صندلی ها به ترتیب 60 تا 65، 75 و 85 تا 90 سانتی متر است. آنها به ترتیب مناسب اپن ها یا کانترهایی با ارتفاع 90، 105 و 120 سانتی متر طراحی می شوند. فاصله استاندارد بین نشیمن صندلی اپن و سطح کانتر یا اپن باید حدود 30 سانتی متر باشد. بنابراین اگر قصد خرید صندلی اپن بدون جک را دارید، ابتدا ارتفاع اپن خود را اندازه گرفته و این فاصله را از آن کم کنید. به این ترتیب ارتفاع مناسب را بدست می آورید. صندلی های با ارتفاع ثابت اغلب از جنس چوب هستند.

صندلی های جک دار از نظر تنظیم ارتفاع برای سطوح مختلف یا افراد گوناگون برتری دارند. گرچه اغلب ساختار فلزی دارند اما صندلی اپن چوبی دارای جک نیز وجود دارد. در کل همان طور که حدس می زنید، مدل های جک دار قیمت بالاتری در مقایسه با صندلی های ارتفاع ثابت دارند.

اسکلت فلزی یا چوبی؟

بهتر است در انتخاب این مورد سلیقه و سبک دکوراسیون منزلتان را در نظر بگیرید. چوب با سبک کلاسیک و فلز با سبک مدرن هماهنگی بیشتری دارد. اگر قصد خرید صندلی اپن چوبی با ارتفاع بلند را دارید، از استحکام اسکلت و اتصالات آن متصل شوید.

نشیمن چوبی؟ حصیری؟ پلاستیکی؟ فوم؟

صندلی اپنصندلی نظری

در زمان خرید صندلی اپن راحتی نشیمن گاه را جزء اولویت های خود قرار دهید. صندلی اپن یکی از پرکاربردترین مبلمان منزل است که همه اعضای خانواده هر روز از آن استفاده می کنند. بنابراین نشیمن گاه آن باید مناسب سنین مختلف از کودک تا پیر باشد.

صندلی اپن حصیری برای نشستن طولانی مدت مناسب نیست. صندلی های پلاستیکی وزن سبکی داشته و به راحتی جابجا می شوند. قیمت آنها نیز از سایر مدل ها پایین تر است. اگر از نشستن روی نشیمن پلاستیکی دچار ناراحتی هستید می توانید یک بالشتک روی آن قرار دهید. اگر قصد انتخاب صندلی هایی با نشیمن ابر و فوم و … را دارید، بهتر است فوم سرد را انتخاب نمایید. نشیمنی که در آن فوم سرد استفاده شده است، با نشستن به راحتی فرو نمی رود.

بدون تکیه گاه یا با تکیه گاه؟

در زمان خرید صندلی اپن به کاربرد تکیه گاه یا پشتی بیشتر از زیبایی آن اهمیت بدهید. صندلی فاقد پشتی یا دارای پشتی کوتاه شاید زیبایی و جذابیت داشته باشد اما آیا مناسب شرایط شما هم هست؟ این نوع صندلی ها مناسب استفاده برای کودکان و افراد مسن نیستند. همچنین افراد دارای کمردرد یا آرتروز گردن روی آنها احساس راحتی ندارد. تکیه گاه باعث می شود از فشار وارد شده به کمر فرد کاسته شود. این امر موجب کاهش خستگی خواهد شد و برای شاغلین بهتر است. صندلی های دارای پشتی قیمت بیشتری دارند اما برای منزل مناسب تر هستند.

چه چیزهای دیگری را باید بررسی کنم؟

حفظ تعادل

اگر قبلا تجربه استفاده از صندلی اپن را نداشته اید، در زمان انتخاب حتما روی آن بنشینید و وضعت تعادل خود را بررسی نمایید. ممکن است برخی صندلی ها آرامش و امنیت خاطر لازم را برای شما فراهم نکنند. صندلی های اپنی نیز وجود دارند که این حس آرامش را برای افرادی که تجربه کمتری دارند، فراهم می کنند.

داشتن جاپایی

اکثر صندلی های اپن دارای جای پا هستند، به خصوص آنهایی که ارتفاع بلند دارند. می توانید هنگام خرید صندلی اپن تناسب و راحتی جاپایی برای خود یا خانواده تان را بررسی کنید.

جنس روکش

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید صندلی اپن باید با دقت انتخاب شود، روکش صندلی است. کیفیت و جنس روکش اهمیت زیادی دارد. از یکسو راحتی نشستن به روی صندلی به آن وابسته است. از سوی دیگر اگر روکش کیفیت خوبی نداشته باشد پس از مدتی دچار ساییدگی شده و رنگ آن از بین می رود. اگر روکش صندلی از جنس پارچه است، مطمئن شوید که برای شستشو قابلیت جدا شدن دارد.

برای خرید صندلی اپن با کیفیت به کجا مراجعه کنم؟

امروز فروشگاه های اینترنتی خرید را بسیار راحت کرده اند. دیگر لازم نیست برای خرید حتما به بازارها رفته و فروشگاه ها را تک به تک سر بزنید. با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی می توانید به سادگی محصولات برندهای مختلف را کنار هم مقایسه نمایید. فروشگاه اینترنتی اورسا با ارائه مدل های متنوع صندلی اپن از برندهای معتبر ایرانی آماده است تا شما را در خرید انواع صندلی از جمله صندلی اپن و کانتر یاری دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *