آموزش

در خرید صندلی رستورانی اشتباه نکنید!

صندلی رستورانی

در ادامه معرفی و بررسی کاربردی انواع صندلی ها، امروز نیز با یک مطلب دیگر همراه شما هستیم. همان طور که می دانید تجهیز یک کافه یا رستوران مراحل مختلفی دارد که یکی از آنها انتخاب صندلی است. امروز می خواهیم شما را با خصوصیات و معیارهای خرید صندلی رستورانی آشنا نماییم. به این منظور ابتدا درباره اهمیت صندلی رستورانی و تاثیر آن در دکوراسیون با شما صحبت می کنیم. در ادامه به معرفی انواع صندلی های رستورانی و ویژگی های آنها می پردازیم.

دکوراسیون رستوران و کافه چقدر اهمیت دارد؟

رستوران، غذاخوری و کافی شاپ از جمله مکان هایی هستند که  افراد جهت تفریح به آنها مراجعه می کنند. اگرچه کیفیت غذا یا نوشیدنی ها و رفتار پرسنل در جذب مشتریان مهم است. اما نباید تاثیر دکوراسیون را نیز نادیده گرفت. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در محیطی آرام و دلنشین غذا میل کنند. آنها می خواهند در کنار دوستان یا خانواده خود اوقات خوشی را بگذرانند. اگر مشتری با فضای رستوران انس بگیرد بارها و بارها به آنجا مراجعه می کند.

در طراحی دکوراسیون دو نکته در اولویت قرار دارد. نخست رنگبندی به کار رفته در دکوراسیون و دوم، میز و صندلی ها. رنگ ها به طور مستقیم بر احساسات و روحیه مشتری اثر می گذارند. میز و صندلی ها نیز راحتی او را فراهم می کنند. اگر اصول انتخاب رنگ و خرید صندلی رستورانی به درستی رعایت شده باشد، رضایت مشتری تامین خواهد شد.

خرید صندلی رستورانی یک سرمایه گذاری است

پیش از راه اندازی رستوران یا کافه اقدامات مختلفی انجام می شود، مانند:
تنظیم منو و تعیین غذاها و نوشیدنی های داخل آن
خرید تجهیزات آشپزخانه
برق کشی و نورپردازی
خرید لوازم و اسباب پذیرایی و سرو غذا
و مواردی دیگر.

اما یکی از مهمترین این کارها طراحی دکوراسیون داخلی کافه یا رستوران است. در طراحی دکوراسیون نباید کم گذاشت و آن را سرسری گرفت. زیرا احساس مشتری در تقابل با دکوراسیون و چیدمان محیط رقم می خورد. بدون دکوراسیون زیبا، دلنشین و آرام، هرچقدر طعم غذاها بی نظیر بوده یا پرسنل مجربی مشغول خدمت رسانی باشند، بازهم راحتی مشتری به طور کامل تامین نخواهد شد.

در این بین میز و صندلی رستورانی به عنوان اجزای اصلی دکوراسیون جایگاه خاصی دارند. مشتری هنگام استفاده از میز و صندلی متوجه می شود شما تا چه حد به راحتی او اهمیت داده اید. ارتفاع مناسب میز و صندلی و تناسب ارتفاع آنها، رنگ، طرح و جنسشان بخشی از ارتباط شما با مشتری است. هر چقدر در انتخاب آنها دقت به خرج دهید و هزینه نمایید، بر روی موفقیت خود سرمایه گذاری کرده اید. سرمایه ای که با فروش بیشتر و افزایش مشتریان دیر یا زود به شما باز می گردد. بنابراین راحتی مشتریان خود را فدای اجناس بی کیفیت یا ارزان قیمت نکنید.

نکاتی برای انتخاب درست و خرید صندلی رستورانی

انواع صندلی رستورانی و کاربردهای آنها را بشناسید

پیش از خرید صندلی رستورانی بهتر است با انواع این صندلی آشنا شوید. به طور کلی شما هنگام خرید صندلی رستورانی با انواع صندلی از جنس های چوب، فلز، ام دی اف، پلاستیک و … مواجه می شوید. در صندلی های چوبی از چوب درخت هایی مانند بلوط و راش استفاده می شود. همچنین صندلی های فلزی عموما از جنس آلومینیوم یا استیل هستند. صندلی های ترکیبی نیز وجود دارند که برای مثال فریم آنها از فلز و نشیمن گاه از جنس چوب است. جنس نشیمن صندلی ها نیز معمولا از چوب، فلز، پلاستیک، پارچه یا چرم می باشد.

طبیعتا صندلی های چوبی مناسب دکوراسیون های سنتی و کلاسیک هستند و صندلی های فلزی مناسب دکوراسیون مدرن. صندلی های رستورانی پایه ایفلی طرح چارلز ایمز از مشهورترین صندلی های سبک مدرن هستند. این صندلی با دکوراسیون مدرن تناسب داشته و با دو نوع پایه فلزی و چوبی به بازار عرضه می شود. صندلی های صدفی نوع دیگری از صندلی های رستورانی هستند که با وجود طراحی زیبا قیمت کمتری دارند. صندلی های رستورانی پلاستیکی در فست فودها یا رستوران های دارای فضای باز کاربرد دارند.

هریک از این صندلی ها مناسب سبکی از دکوراسیون بوده و سلایق طیف خاصی از مشتریان را برآورده می سازد. بنابراین با اطلاعات و آگاهی کافی اقدام به انتخاب و خرید صندلی رستورانی نمایید. همچنین از جستجو خسته نشوید. اگر صندلی مدنظر خود را در چند فروشگاه پیدا نکردید باز هم به جستجو ادامه دهید. چرا که تنوع صندلی های رستورانی آنقدر بالاست که بالاخره می توانید صندلی های متناسب با نیاز خود را بیابید.

رنگ ها را جدی بگیرید

انتخاب درست رنگ در زمان خرید صندلی رستورانی بسیار حائز اهمیت است. رنگ ها با حس و حال مشتری سروکار دارند. مثلا رنگ های زرد، نارنجی و قرمز اشتهای مشتری را تحریک می کنند. همچنین قرمز سبب افزایش سرعت افراد در غذا خوردن می شود، بنابراین مشتریان زودتر میز خود را تحویل می دهند. این موضوع برای رستوران های کم جا و شلوغ مفید است. رنگ سبز ضمن القای آرامش، بیانگر کیفیت و سلامت غذاها در رستوران است. در واقع مشتری با دیدن رنگ سبز به غذا و رستوران شما بیشتر اعتماد می کند. قهوه ای رنگ طبیعت است و در افراد حس حمایت و پشتیبانی ایجاد می کند. ضمن اینکه گرمای محیط را افزایش می دهد. رنگ آبی اشتها را از بین برده اما موجب تشنگی افراد می شود. رنگ های سیاه، قهوه ای و بنفش نیز اشتها را کمتر می کنند.

البته نکات دیگری نیز درباره رنگ ها و تاثیراتشان وجود دارد که باید هنگام خرید صندلی رستورانی در نظر بگیرید.

پیشنهاد ما برای شما چیست؟

همانند دیگر انواع صندلی، فروشگاه اینترنتی اورسا مدل های متنوعی صندلی رستورانی را برای شما فراهم کرده است. بنابراین جهت خرید صندلی رستورانی مناسب و باکیفیت نیازی نیست زمان و هزینه زیادی صرف جستجو نمایید. شما می توانید با مشاهده محصولات ارائه شده در فروشگاه اورسا که متعلق به برندهای معتبر و با اصالت ایرانی هستند، صندلی های دلخواه خود را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *