آموزش

صندلی اپن خوب را چطور تشخیص دهیم؟

صندلی اپن

شما هم به فکر خرید صندلی اپن برای اپن یا کانتر آشپزخانه خود افتاده اید؟ آیا می دانید هنگام انتخاب و خرید این صندلی باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهید؟ آیا با خصوصیات صندلی های اپن آشنا هستید؟ پاسخ سوالات شما اینجاست. امروز مطلبی پیرامون صندلی اپن تدارک دیده ایم تا با مطالعه آن بتوانید شناخت بیشتری در این زمینه بدست آورید. پس این راهنمای مختصر و مفید را تا انتها دنبال کنید.

صندلی اپن چیست و چند نوع دارد؟

صندلی های اپن عمدتا در سه ارتفاع ساخته می شوند:

  • صندلی کانتر که برای استفاده جهت کانترهایی با ارتفاع 90 سانتی متر طراحی و تولید می شوند. ارتفاع آنها معمولا بین 60 تا 65 سانتی متر است.
  • صندلی بار که مناسب بخشی از کانتر هستند که ارتفاعش 15 سانتی متر بیشتر از سطح اصلی کانتر است. ارتفاع استاندارد آنها 75 سانتی متر است.
  • صندلی استادیومی یا تماشاگر که جهت کانترها یا میزهای با ارتفاع 120 سانتی متر ساخته می شوند. ارتفاع آنها بین 85 تا 90 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

صندلی اپنهنگام انتخاب صندلی اپن چه مواردی را باید بررسی کنیم؟

صندلی اپن که به آن صندلی کانتر یا صندلی بار نیز می گویند، از دو بخش اصلی تشکیل شده است. اسکلت و نشیمن گاه بخش های اصلی صندلی کانتر هستند. اما شما در زمان خرید این صندلی باید علاوه بر بررسی اسکلت و نشیمن به موارد دیگری نیز توجه نمایید. ابتدا به اسکلت و نشیمن گاه و در ادامه به سایر موارد می پردازیم.

اسکلت صندلی اپن

صندلی اپن

اسکلت صندلی های اپن عموما از دو جنس فلز یا چوب ساخته می شود. صندلی های چوبی عموما ارتفاع ثابت دارند. همچنین مناسب دکوراسیون های سنتی هستند چرا که چوب صمیمیت و گرمای محیط را افزایش می دهد. بالعکس صندلی های فلزی به خاطر ظاهری که دارند مناسب سبک دکوراسیون مدرن هستند. صندلی های فلزی هم به صورت ارتفاع ثابت و هم ارتفاع متغیر (دارای جک) تولید می شوند.

نشیمن گاه صندلی

شما صندلی اپن را جهت راحتی خود خریداری می کنید. پس معیار اولتان در انتخاب صندلی اپن باید راحتی نشیمن آن باشد. نشیمن گاه صندلی نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد چرا که در هر دو صورت ایجاد مشکل می کند. همچنین نشیمن گاه صندلی را باید به گونه ای انتخاب کنید که مناسب همه سنین باشد. اگر شما کودک یا فرد مسنی در منزل دارید نمی توانید صندلی های جورواجوری تهیه کنید. بلکه باید نشیمن را طوری برگزینید که مناسب آنها باشد.

اگر ابر داخل نشیمن گاه جنس مرغوبی نداشته باشد، با نشستن فرو می رود. اما آنهایی که از جنس فوم سرد هستند، به راحتی فرو نمی روند. ضمن اینکه روکش را نیز فراموش نکنید. روکش های نامرغوب ممکن است زودتر از آنچه تصور می کنید، پوسیده شده و رنگشان از بین برود.

ارتفاع صندلی اپن

ارتفاع صندلی را در مقایسه با ارتفاع اپن خود انتخاب نمایید. در واقع از یک طرف ارتفاع نشیمن صندلی باید برای اکثر افراد قابل استفاده باشد. از طرف دیگر میان ارتفاع صندلی اپن و ارتفاع اپن یا کانتر تناسب برقرار باشد. اگر ارتفاع صندلی خیلی بلند باشد نشستن روی آن برای کودکان، نوجوانان و افراد مسن دشوار است. و اگر خیلی کوتاه باشد افراد قد بلند دچار مشکل می شوند. همچنین زیاد یا کم بودن فاصله میان نشیمن و سطح اپن مانع راحت غذاخوردن می شود. برای فاصله میان نشیمن صندلی اپن و سطح کانتر یا اپن حد متعارفی که توصیه می شود، حدود 30 سانتی متر است. به این منظور ارتفاع اپن خود را اندازه بگیرید و این فاصله را از آن کم کنید تا ارتفاع مناسب را بدست آورید. در این صورت در زمان خرید می دانید که دنبال چه ارتفاعی باید بگردید.

البته اگر از صندلی هایی که جک تنظیم ارتفاع دارند، استفاده کنید، تقریبا دردسری با ارتفاع صندلی اپن نخواهید داشت. و هر زمان که خواستید می توانید آن را کم یا زیاد کنید. یکی از تفاوت های اصلی صندلی های با ارتفاع ثابت و صندلی های جک دار، قیمت آنهاست. طبیعتا صندلی هایی دارای مکانیزم پایه جک دار از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

تکیه گاه صندلی

صندلی اپن

     v155 صندلی اپن

صندلی اپن بونو

صندلی اپن بونو

صندلی های بدون پشتی یا تکیه گاه ظاهری مدرن داشته و جذاب به نظر می رسند. اما این کافی نیست. این صندلی ها برای کودکان، افراد مسن و کسانی که دچار دردهای کمر و ستون فقرات هستند، مناسب نیستند. احتمال افتادن از روی آنها به خصوص برای کودکان بازیگوش وجود دارد. اما اگر اعضای خانواده یا مهمانان شما اغلب از قشر جوان هستند یا از دکوراسیون سبک مدرن استفاده می کنید، این صندلی ها می توانند مناسب سلیقه و روحیاتتان باشند. در غیر اینصورت بهتر است گزینه موردنظر خود را از بین صندلی هایی که تکیه گاه دارند، خریداری نمایید.

نشستن بر روی صندلی های دارای پشتی فشار کمتری به فرد وارد کرده و او کمتر خسته می شود. راحتی بیشتر و خستگی کمتر به خصوص برای شاغلین و کارمندان و افراد مسن از مزایای این صندلی هاست.  البته صندلی های دارای تکیه گاه قیمت بالاتری در مقایسه با انواع بدون پشتی دارند. اما برای استفاده طولانی مدت از صندلی ها نباید راحتی را فدای قیمت کمتر کنید.

داشتن جای پا

صندلی های اپن اغلب فاقد دسته هستند. همچنین برخی از نوع بدون پشتی آن استفاده می کنند. از طرف دیگر اغلب این نوع صندلی ها ارتفاع بلندتری نسبت به صندلی های معمولی دارند، برای اینکه فرد بتواند به براحتی به سطح اپن یا کانتر دسترسی داشته باشد. پس ممکن است پای افراد به زمین نرسیده و حفظ تعادل برای آنها دشوار باشد. از همین رو صندلی های اپن دارای جایی برای قراردادن پا هستند تا فرد هنگام نشستن راحتی بیشتری داشته باشد. هنگام خرید صندلی اپن این قسمت و ارتفاع آن از زمین را نیز مورد بررسی قرار دهید.

به ویژه اگر برای اولین بار است که قصد خرید صندلی اپن یا کانتر را دارید. افرادی که سابقه استفاده از این صندلی ها را ندارند، اوایل دچار مشکل می شوند. به خصوص اگر صندلی دارای پایه های بلند باشد. در اینصورت کسانی که تجربه کافی ندارند برای حفظ تعادل با چالش مواجه هستند و مدام ترس افتادن دارند. بنابراین لازم است به این نکته توجه کنید و مدلی از صندلی را انتخاب کنید که خود یا مهمانانتان هنگام نشستن روی آن احساس ثبات و امنیت نمایید.

صندلی اپن را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

وبسایت اورسا

وبسایت اورسا

فروشگاه اینترنتی اورسا که به طور تخصصی در زمینه فروش انواع میز و صندلی فعالیت دارد، از شما دعوت می کند از گالری صندلی های اپن این مجموعه بازدید بفرمایید. ما شما را به مشاهده ی انواع صندلی های اپن و کانتر زیبا و با کیفیت که تولید برندهای معتبر ایرانی هستند، دعوت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *