آموزش

معیارهایی برای خرید صندلی رستورانی

صندلی رستورانی

اگر قصد راه اندازی کافی شاپ یا رستوران را دارید حتما یکی از دغدغه هایتان انتخاب صندلی است. صندلی رستورانی نه تنها جزئی از دکوراسیون است بلکه بخشی از ارتباط با مشتریان را نیز رقم می زند. صندلی رستورانی خوب آسایش و آرامش مشتری را مضاعف کرده و در جلب رضایت او موثر است. ما در این مطلب نکاتی را گردآوری کرده ایم که به شما در انتخاب بهترین گزینه از میان انواع صندلی رستورانی کمک می کند.

چرا انتخاب صندلی رستورانی اهمیت دارد؟

امروز تعداد رستوران، کافی شاپ و کافه ها زیاد شده است و مشتریان گزینه های متنوعی برای انتخاب کردن دارند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در محیطی دنج، با دکوراسیونی زیبا از غذا و نوشیدنی های سفارشی لذت ببرند. در این بین صندلی رستورانی نقش ویژه ای دارد چرا که اولین گام در ارتباط با مشتری است. صندلی نه تنها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون است بلکه به مشتری نشان می دهد شما چقدر به راحتی او اهمیت می دهید. اگر مشتری از بودن در کافه یا رستوران شما لذت ببرد، زمان بیشتری را در آن می گذراند. شما را به دوستانش معرفی می کند و حتی ممکن است با دکور شما یک سلفی بگیرد.

برخی تصور می کنند زیبا بودن صندلی رستورانی برای انتخاب آن کافی است. اما این تصوری نادرست بوده و نباید تنها فاکتور زیبایی را معیار انتخاب قرار داد. راحتی یکی دیگر از پارامترهای اصلی در انتخاب صندلی رستورانی است. اگر مشتری در زمان حضور خود در کافه یا رستوران احساس راحتی نکند، دیگر به آنجا برنمی گردد.

صندلی رستورانی مناسب را چطور پیدا کنیم؟

برای شناسایی و انتخاب بهترین صندلی رستورانی که نیازهای کسب و کارتان را مرتفع سازد، به این نکات توجه نمایید.

انتخاب صندلی رستورانی بر اساس نوع مشتریان

صندلی باید به گونه ای انتخاب شود که رضایت اکثر مشتریان را تامین کند. مشتریان یک رستوران جاده ای یا تفرجگاهی با مشتریان یک کافه کتاب تفاوت دارند. اقتضائات رستوران یا کافی شاپ یک هتل بزرگ با یک کافه دانشجویی متفاوت است. برخی رستوران ها یا کافه ها یک بخش وی آی پی دارند که در آن از مبلمان رستورانی متفاوتی به نسبت بخش عمومی استفاده می کنند. بنابراین پیش از هر چیز به نوع مشتریان و سلایق آنها فکر کنید و در این باره به جستجو بپردازید. برای مثال استفاده از صندلی های فاقد پشتی برای یک فست فود یا کافی شاپ ایده خوبی است. چون در این حالت مشتری نیاز به عقب کشیدن صندلی ندارد و در زمان او صرفه جویی می شود. اما برای رستوران هایی که هر از گاه میزان جشن ها و مراسم های می شوند، لزوما باید از صندلی رستورانی دارای پشتی استفاده کرد.

انتخاب صندلی رستورانی بر اساس جنس

صندلی رستورانی
صندلی رستورانی

تنوع صندلی های رستوارنی بالاست. در ساخت این صندلی ها از متریال گوناگونی چون پلاستیک، چوب، ام دی اف، بامبو، فلز و … استفاده می شود. در انتخاب جنس و رنگ صندلی به دکوراسیون، شرایط روشنایی و وضعیت آب و هوایی دقت نمایید. برای مثال صندلی های چوبی احساس گرمای مطلوبی به محیط می دهند. در حالی که صندلی های فلزی حسی سرد را منتقل کرده و محیط را خشک و رسمی جلوه می دهند. البته برخی صندلی ها تلفیقی از هر دو جنس هستند تا خصوصیات مثبت هر دو را فراهم آورند.

توجه به میزان راحتی

همان طور که پیشتر اشاره شد، راحتی صندلی رستورانی فاکتور مهمی است. هنگام خرید صندلی حتما مدت زمان لازم روی صندلی بنشینید و راحتی آن را بسنجید. راحتی نشیمن و پشتی صندلی را با نشستن به حالت های مختلف بررسی نمایید.

ارتفاع، وزن و سایز مناسب صندلی رستورانی

صندلی رستورانی

صندلی رستورانی

ارتفاع صندلی رستورانی را به گونه ای انتخاب کنید که برای بیشتر افراد قابل استفاده باشد. برای مثال صندلی هایی با پایه های بلند گزینه مناسبی جهت انتخاب برای یک مکان عمومی چون رستوران نیست. پس صندلی های رستورانی با ارتفاع کوتاه یا متوسط را در اولویت قرار دهید.

ضمن اینکه صندلی رستورانی نباید آنقدر سبک باشد که به سهولت جابجا گشته و موجب ناراحتی مشتری شود. همچنین نباید آنقدر سنگین باشد که مشتری برای جابجا نموندن آن به دردسر بیفتد. بنابراین صندلی هایی با وزن متعادل انتخاب نمایید.

برای کافه ها یا کافی شاپ هایی که در مناطق شلوغ و پر تردد قرار دارند و رفت و آمد در آنها زیاد است؛ بهتر است از صندلی هایی با سایز کوچک استفاده شود. بالعکس غذاخوری ها و رستوران های بزرگ باید از صندلی ها یا مبلمان سایز بزرگ استفاده نمایند تا راحتی مشتری تامین شود.

همخوانی با دکوراسیون و نوع کفپوش

طبیعتا صندلی رستورانی باید با سبک دکوراسیون شما از نظر سنتی یا مدرن بودن همخوانی داشته باشد. ضمن اینکه مدل، رنگ و طرح آن در تناسب با سایر اجزا بوده و بر توازن و هماهنگی محیط بیفزاید.

در انتخاب دکوراسیون کلی و صندلی رستورانی نمی توانید روانشناسی رنگ ها را نادیده بگیرید. مثلا باید بدانید که قرمز و زرد رنگ هایی گرم و اشتهاآور هستند. این در حالی است که رنگی چون آبی آرامش بخش بوده و از اشتها می کاهد. بنابراین نباید از یک رستوران سرتاسر آبی انتظار فروش زیادی داشت. مگر در مواردی معدود و استثنایی مانند رستوران های دریایی یا در اماکن تفریحی نزدیک ساحل که رنگ آبی در تناسب با محیط استفاده می شود.

برای محیط های رستورانی از کفپوش های چوبی، فرشی، سرامیکی یا انواع دیگر استفاده می شود. برای جلوگیری از صدای ناهنجار یا اصطکاک و برحسب جنس کفپوش ممکن است صندلی رستورانی نیازمند زیرپایه ای باشد.

قابل استفاده در محیط تجاری

هنگام خرید با معیارهای صندلی های تجاری و صنعتی آشنا باشید. برخی فروشندگان ممکن است صندلی خانگی را به شما بفروشند. این صندلی ها مناسب استفاده های زیاد در طولانی مدت نیستند. در طول زمان و در تماس با پاک کننده های صنعتی آسیب می بینند. سازندگان آنها را از لحاظ استفاده های تجاری آزمایش نکرده اند. در این صورت اگر بر اثر شکستن میز یا صندلی رستورانی خسارتی به مشتری وارد شود، شما مقصر هستید نه تولیدکننده.

صندلی رستورانی فضای باز

صندلی رستورانی

صندلی رستورانی

صندلی هایی مورد استفاده در فضای باز طراحی متفاوتی در مقایسه با صندلی های فضای بسته دارند. جنس و طراحی این صندلی ها به گونه ای است که مقابل تابش نور خورشید، رطوبت و امثالهم مقاوم باشند. اگر قصد دارید بخشی از صندلی های رستورانتان را در فضای باز بچینید، به دنبال جنس و کیفیت مناسب باشید.

آیا صندلی رستورانی باید ارگونومیک باشد؟

اگرچه صندلی رستورانی باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد اما لزومی ندارد تنظیمات صندلی های ارگونومیک در آنها رعایت شود. زیرا مشتریان عموما زمان طولانی را بر روی این صندلی ها نمی نشینند. نکته مهم این است که مشتری از لحاظ بصری و نشستن احساس خوشایند و مطلوبی داشته باشد.

چطور یک صندلی رستورانی خوب بخرم؟

صندلی رستورانی

صندلی رستورانی

حتما برای یافتن صندلی رستورانی مناسب در اینترنت به جستجو پرداخته اید. به یاد داشته باشید که خرید اینترنتی و انتخاب از میان انواع مدل ها و طرح های متنوع زمانی خرید موفق است که جنس مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده باشید. فروشگاه اورسا مدل های گوناگونی از صندلی رستورانی از برندهای معتبر را جهت ارائه به شما گردآوری کرده است. ضمن اینکه به یاد داشته باشید هر چقدر برای خرید صندلی مناسب هزینه کنید، این هزینه در آینده و از طریق افزایش مشتریان به شما باز می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *