آموزش

نکاتی که قبل از خرید صندلی اداری باید بدانید

صندلی اداری

خرید صندلی اداری خوب و نکاتی که از قبل باید بدانید

خرید صندلی اداری همواره یکی از دغدغه های مدیران و صاحبان کسب و کارها بوده و هست. صندلی اداری که از جمله زیرمجموعه های مهم مبلمان اداری به شمار می آید از دو جنبه حائز اهمیت است، نخست آنکه کارمندان و نیروها زمان زیادی را بر روی این صندلی ها می گذرانند و کیفیت کار و روحیه آنها مستقیما تحت تاثیر ساختار و جنس صندلی قرار دارد و دیگر آنکه ظاهر صندلی اداری به عنوان جزئی از دکوراسیون داخلی شرکت بر روی تصویر ذهنی ارباب رجوع، مشتریان و شرکای تجاری مجموعه نیز اثرگذار است.

از این رو خرید صندلی اداری یا در کل مبلمان اداری صرفا انتخاب یکسری میز و صندلی نیست، بلکه انتخاب پیچیده ای است که از یک طرف به پرستیژ و وجهه شرکت مرتبط است و از طرف دیگر با سلامت جسمی و روحی کارکنان سروکار دارد. اشتباه در خرید صندلی اداری هم جذابیت بصری دکوراسیون داخلی را از بین می برد، هم پرسنل را با مشکلات گوناگون از خستگی روحی گرفته تا کوفتگی روزانه عضلات و حتی صدمات جبران ناپذیر به ستون فقرات مواجه می سازد.

صندلی اداری-اورسا

قبل از خرید صندلی اداری انواع آن را بشناسید

پیش از خرید صندلی اداری لازم است با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید متناسب با کاربری مدنظرتان به بررسی نمونه ها بپردازید. مهمترین انواع صندلی اداری عبارست است از:

صندلی مدیریتی

همان طور که از اسمش پیداست این صندلی مخصوص مدیران، مسئولان و سرپرستان اداره، واحد یا بخش است. صندلی مدیریتی عموما بزرگ و بلند ساخته شده و ابعاد آن از اندازه های مشخصی پیروی نمی کند. به علت اندازه بزرگ فضای بیشتری به نسبت دیگر صندلی ها اشغال کرده اما در استفاده طولانی مدت موجب ایجاد ناراحتی های جسمی نمی شود. قیمت صندلی مدیریتی به مراتب از دیگر مدل ها بیشتر است چرا که از کیفیت متریال و طراحی بالاتری برخوردارست.

صندلی کنفرانس

صندلی های کنفرانس یا هیئت مدیره مناسب استفاده در سالن های کنفرانس و اتاق جلسات طراحی می شوند. در ساخت آنها تنظیمات کمتری به کار گرفته می شود زیرا استفاده کنندگان زمان کوتاهی را بر روی آنها سپری می کنند. اگرچه ساختار این صندلی ها نسبتا ساده است اما طراحی و شمایل آنها به گونه ای است که هم زیبایی دکوراسیون سالن کنفرانس حفظ شود، هم مهمانانی که بعضا خارج از شرکت هستند، بر روی آنها احساس راحتی داشته باشند. از این رو در خرید صندلی اداری از نوع کنفرانس توجه داشته باشید که اگرچه استفاده از آنها موقتی است اما نباید از زیبایی ظاهری آنها غافل شد.

صندلی اداری-اورسا

– صندلی اداری

همواره کارمندان بخش عمده نیروی انسانی ادارت، سازمان ها و شرکت ها هستند و نوع فعالیت آنها اقتضا می کند که بعضا ساعات طولانی را روی صندلی بنشینند. صندلی نامناسب در کوتاه مدت موجب ایجاد خستگی و درد عضلانی برای افراد می شود و در دراز مدت به گردن، ستون فقرات و مچ دست آنها آسیب می زند. چاره کار استفاده از صندلی های ارگونومیک است.

صندلی های ارگونومیک بر اساس استانداردهای مشخصی ساخته می شوند تا کمترین عوارض را برای استفاده کننده به دنبال داشته باشند و به ویژه از وارد شدن فشار زیاد به گردن و ستون فقرات جلوگیری نمایند. بنابراین مهم است که در خرید صندلی اداری حتما به سراغ گزینه های ارگونومیک بروید. همچنین در سال های اخیر صندلی های پارچه ای یا مش مورد استقبال قرار گرفته اند چرا که روکش پارچه ای آنها مانع تعریق می شود.

صندلی کارشناسی

یکی دیگر از انواع صندلی اداری، صندلی کارشناسی است که اشتراک زیادی با صندلی کارمندی دارد و تنها در جزئیاتی مانند ابعاد، رنگ و طراحی از آن متمایز است. این نوع صندلی مناسب کارهای گروهی است. صندلی های کارشناسی معمولا دارای روکش چرمی بوده و بعضا از پایه چهار چرخ برخوردارند.

صندلی اداری-اورسا

– صندلی کامپیوتر

بعید است به جز معدود کسب و کارهای سنتی، بتوان کسب و کاری را پیدا کرد که به کامپیوتر وابستگی نداشته باشد. به تبع استفاده از کامپیوتر، میز و صندلی مخصوص کامپیوتر نیز موضوعیت می یابد. رعایت استانداردهای ارگونومیک در طراحی میز و صندلی های کامپیوتر بسیار ضروری است و این نکته ای است که حتما در خرید صندلی اداری از این نوع باید مدنظر داشته باشید.

البته پیش از آن باید با خصوصیات صندلی های ارگونومیک آشنا باشید تا فریب فروشندگانی که کالای غیراستاندارد را به عنوان ارگونومیک می فروشند را نخورید. ارتفاع صندلی کامپیوتر استاندارد قابل تنظیم است، همچنین پشتی آن قابلیت عقب رفتن و بوجود آوردن زاویه 110 را دارد. زاویه 110 از این رو اهمیت دارد که با قرارگیری پشتی صندلی در این حالت کمترین فشار به ستون فقرات و گردن وارد می شود و مناسب ترین زاویه جهت کار با کامپیوتر است. این صندلی ها معمولا پایه هایی با 5 چرخ دارند که حرکت را برای کاربر کامپیوتر تسهیل می کند.

صندلی اپراتوری

این صندلی شباهت بسیار زیادی به صندلی کامپیوتر دارد و مناسب کارمندانی است که در محیط های اپراتوری و پشتیبانی کار می کنند. طراحی و ساختار این صندلی ها طوری است که از کمر حمایت کرده و روکش آنها نیز مانع تعریق است. از آنجا که محیط های اپراتوری عموما شلوغ است، این صندلی ها ابعاد بزرگی نداشته و فضای زیادی اشغال نمی کنند. جهت تسهیل کاربر در ساخت این صندلی ها نیز از پایه 5 پر استفاده می شود.

صندلی پذیرش

صندلی پذیرش اگرچه یک صندلی اداری است اما کارکنان سازمان یا شرکت از آن استفاده نمی کنند، بلکه این مدل صندلی جهت استفاده ارباب رجوع یا مهمانان طراحی و ساخته می شود. به دلیل عدم استفاده یا نشستن طولانی مدت، صندلی پذیرش طراحی ساده ای داشته و عموما فاقد تنظیمات مربوط به ارتفاع یا زاویه پشتی یا دسته است. در واقع اغلب این صندلی ها پایه سورتمه ای بوده و در نتیجه ارتفاع ثابتی دارند. در تولید آنها از چوب و پلاستیک هم استفاده می شود. البته رنگ بندی و طراحی صندلی های پذیرش به گونه ای است که بتوان آنها را با انواع دکوراسیون و رنگ بندی های مختلف هماهنگ  کرد.

صندلی اداری-اورسا

برای خرید صندلی اداری چه گزینه هایی دارم؟

شما برای خرید صندلی اداری می توانید به مراکز فروش یا فروشگاه های سطح شهر مراجعه داشته و وقت زیادی را صرف مشاهده و بررسی نمونه ها کنید. اما امروزه راه بهتری هم وجود دارد، می توانید در فروشگاه های اینترنتی از جمله فروشگاه اورسا به جستجو پرداخته و در کمترین زمان ده ها مدل و نمونه صندلی اداری را از لحاظ قیمت و سایر مشخصات مورد بررسی قرار دهید و سپس به انتخاب بهترین گزینه ها بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *