آموزش

راهنمایی پر و پیمان برای انتخاب و خرید مبل اداری

لزوم انتخاب دقیق و درست در زمان خرید مبل اداری بر مدیران کسب و کارها و شرکت ها پوشیده نیست. امروز مدیران بیش از گذشته به انتخاب انواع مبلمان اداری اهمیت می دهند. چرا که مبلمان اداری می توانند به طور غیرمستقیم بر وجهه و اعتبار شرکت یا اداره اثرگذار باشند. آن را افزایش داده و تقویت کنند یا خدشه دار کرده و ضعیف سازند. مبل اداری یکی از زیرمجموعه های مبلمان اداری است که بیشتر برای استفاده مراجعان در نظر گرفته می شود. بنابراین همانند مبلمان اداری آشنایی با معیارها و نکات کاربردی در هنگام خرید مبل اداری نیز اهمیت می یابد. خواندن این راهنما به شما کمک می کند تا برای خرید مبل اداری با چالش های کمتری مواجه شوید.

مبلمان اداری و مبل اداری چه تفاوتی دارند؟

مبلمان اداری دامنه گسترده ای داشته و طیف متنوعی از تجهیزات مرتبط با محیط اداری را در بر می گیرد. مبلمان اداری شامل پارتیشن ها، میز و صندلی ها، سیستم فایلینگ، کمدها، کتابخانه، کانتر و … می باشد. اما منظور از مبل اداری، مبل های راحتی مخصوص فضاهای اداری و تجاری است. در واقع مبل اداری همان مبل راحتی است منتهی با ظاهر و سبکی رسمی تر و مناسب محیط های کاری. مبل اداری در اتاق ها، لابی ها، سالن های انتظار، اتاق استراحت و امثالهم مورد استفاده قرار می گیرد. می توان آنها را در ادارات، شرکت ها، هتل ها، مراکز آموزشی، درمانی، علمی و سایر مراکز مشاهده کرد.

مبل اداری معمولا برای استفاده مهمانان و ارباب رجوع تهیه شده و پرسنل و کارمندان از آنها استفاده نمی کنند. البته در سال های اخیر به خصوص در محیط های استارتاپی یا مدرن استفاده از مبل اداری افزایش داشته است. و شرکت ها برای اتاق جلسات، اتاق گفتگو یا اتاق استراحت کارمندانشان از مبل اداری استفاده می کنند. از همین روست که خرید مبل اداری رشد داشته است. به طوری که امروز خرید مبل اداری یکی از الزامات راه اندازی و تجهیز دفاتر کاری می باشد.

نکاتی کاربردی جهت خرید مبل اداری

چه خصوصیاتی را بررسی کنیم؟

اگر قصد خرید مبل اداری را دارید باید ویژگی های مختلفی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. از جمله مهمترین این ویژگی ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ابعاد و سایز مناسب مبل اداری
  • میزان راحتی مبل هنگام نشستن
  • کیفیت جنس روکش مبل
  • اسکلت بندی و اتصالات مبل
  • ابعاد اتاق یا فضایی که قصد قرار دادن مبل درون آن را دارید
  • برخورداری از گارانتی

دنبال چه روکشی باشیم؟

مبل راحتی اریس-اورسا
مبل راحتی اریس-اورسا

زمان خرید مبل اداری باید نسبت به روکش و یا پارچه مبل توجه جدی داشته باشید. بخشی از دوام و زیبایی مبل به روکش آن باز می گردد. روکش های ضدتعریق مناسب نشستن های طولانی هستند. امروزه می توان روکش های چرمی ضدتعریق که هوا در آنها گردش می کند را نیز پیدا کرد.

جنس روکش باید آنقدر خوب و مقاوم باشد که با نشستن افراد مختلف در طول زمان آسیب نبیند. برخی افراد توجهی به نحوه نشستن روی مبل ندارند و این موضوع می تواند به روکش آن صدمه بزند. به جز نشستن، گذاشتن وسایل سنگین یا همراه داشتن لوازم تیز و برنده، ریختن نوشیدنی ها، سیگار کشیدن و … از جمله مواردی است که می تواند موجب بروز پارگی، خراش، سوختگی و مواردی از این دست بر روی مبل شود. پس برای خرید مبل اداری سراغ روکش های مقاوم و با دوام بالا را بگیرید.

خرید مبل اداری راحت یا شکیل؟

اگر محیط کسب و کار شما یک فضای استارتاپی است، مبل های راحت به کارتان می آید. می توانید این مبل ها را برای برگزاری جلسات صمیمی و غیررسمی یا جهت استراحت پرسنل استفاده کنید. راحتی مبل اداری سبب افزایش خلاقیت افراد و رفع خستگی بیشتر آنان می شود.

اما اگر یک کسب و کار رسمی با مشتریان خاص دارید، به ظاهر مبل اداری بیش از راحتی آن اهمیت دهید. شکیل بودن مبل اداری وجهه و اعتبار شما را نزد مهمانانتان حفظ می کند. بنابراین می توانید در زمان خرید مبل اداری پارامتر راحتی را در اولویت های بعدی قرار دهید.

رنگ ها را بشناسید

در هر محیطی که انسان حضور دارد رنگ ها نقش مهمی در ایجاد حس و حال افراد دارند. طبیعتا پیش از خرید مبل اداری نسبت به انتخاب کلیات دکوراسیون محل کار خود اقدام می کنید. یکی از مهمترین مراحل طراحی دکوراسیون انتخاب رنگ بندی و تم رنگی است. اگر مدیر یا صاحب کسب و کاری هستید، لازم است تا حدودی رنگ ها را بشناسید و با خصوصیات آنها آشنا شوید. رنگ ها به طور غیرمستقیم بر حالات و روحیات کارکنان اثر می گذارند. ضمن اینکه می توانند گرما و صمیمیت فضا را افزایش یا کاهش دهند.

برای مثال رنگ هایی چون سبز یا نارنجی می توانند خلاقیت افراد را بالا ببرند. از این رو می توان از آنها در اتاق جلسات استفاده کرد. سبز همچنین به تعادل محیط کمک می کند و موجب تمدد اعصاب و کاهش خشم نیز هست. بنابراین گفتگو و همفکری را نتیجه بخش می کند. آبی گرچه در دسته رنگ های سرد قرار دارد اما یادآور قدرت مدیریتی است. این رنگ آرامش فضا را بیشتر کرده و ارتباطات را بهتر می کند. رنگ قرمز احساسات را تحریک کرده و هیجانات را افزایش می دهد، بنابراین انتخاب مناسبی برای محیط های دارای استرس و فشار کاری نیست. رنگ زرد نشاط و انرژی را در محیط بالا می برد، از همین رو موجب افزایش خلاقیت می شود. درباره رنگ ها نکات فراوان دیگری وجود دارد که بهتر است آشنایی مختصری با آنها پیدا کنید.

شناخت رنگ ها باعث می شود در انتخاب رنگ اجزای دکوراسیون هوشمندانه تر عمل کنید. یکی از نتایج آن انتخاب رنگ درست در زمان خرید مبل اداری برای اتاق مدیریت، اتاق جلسات، لابی، اتاق استراحت و سایر قسمت هاست.

ارتفاع مناسب مبل اداری

مبل اداری معمولا برای نشستن راحت و بی دردسر افراد خریداری می شود. پس ارتفاع آن باید به گونه ای باشد که بیشتر افراد بتوانند به سادگی روی آن بنشینند. ارتفاع مناسب ارتفاعی است که در آن ران ها افقی قرار گرفته و بدن حالت عمود داشته باشد.

چند نکته دیگر

  • اگر در زمان خرید مبل اداری مدل هایی را انتخاب کنید که قطعاتشان جدا شود، بهتر است. زیرا در صورت خرابی یک قطعه نیازی به تعویض کل مبل نیست.  
  • اگر می خواهید با مشکل شکستن پایه مواجه نشوید، از مبل های اداری بدون پایه یا دارای پایه های فلزی کوتاه استفاده کنید.
  • هنگام خرید مبل اداری ، میزهای جلو مبلی یا عسلی متناسب با مبل های خریداری شده را فراموش نکنید. این میزها به خصوص برای اتاق جلسات یا گفتگو لازم هستند.

خرید مبل اداری از فروشگاه اینترنتی اورسا

فروشگاه اینترنتی اورسا با گردآوری محصولات متنوع در مدل های زیبا و جذاب از برندهای معتبر ایرانی، خرید مبل اداری را برای شما ساده، سریع و آسان کرده است. شما می توانید با مراجعه به بخش مربوطه در سایت اورسا، انواع مبل اداری را با یکدیگر مقایسه کرده و با اطمینان به سابقه برندها، کالای باکیفیت ایرانی خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *