آموزش

راهنمای انتخاب و خرید صندلی کانتر

صندلی اپن

آشپزخانه اُپن یکی از مظاهر سبک زندگی مدرن است که امروز در بیشتر خانه های ایرانی دیده می شود. یکی از ملزومات آشپزخانه های اُپن، صندلی اپن یا صندلی کانتر است که کاربردهای مختلفی دارد. البته استفاده از صندلی کانتر به منازل محدود نمی شود.  کافه ها، کافی شاپ و رستوران ها نیز از صندلی اپن برای قسمت بار یا کانتر خود استفاده می کنند. در نتیجه خرید صندلی کانتر به استفاده کنندگان خانگی یا تجاری محدود نشده و هر دو گروه را شامل می شود. اگر شما نیز قصد خرید صندلی کانتر برای محل زندگی یا کار خود دارید از مطالعه این راهنما غفلت نکنید.

خرید صندلی کانتر بر اساس نوع

صندلی کانتر به چند دسته اصلی تقسیم می شود، شامل:

صندلی کانتر جک دار

وجود جک تنظیم ارتفاع مزیت اصلی این صندلی هاست. این ویژگی باعث می شود ارتفاع آنها برای افراد یا اپن های مختلف قابل تنظیم باشد. به همین علت قیمت آنها از صندلی های بدون جک بیشتر است.

صندلی کانتر بدون پشتی

صندلی رستورانی
صندلی رستورانی

صندلی های کانتر فاقد پشتی مناسب فضای کافه ها و رستوران ها هستند. همچنین با دکوراسیون های سبک مدرن یا فانتزی تناسب بیشتری دارند.

صندلی کانتر پشتی دار

اگر از اپن یا کانتر خود زیاد استفاده می کنید، پشتی صندلی باعث می شود احساس خستگی کمتری داشته باشید.

همچنین صندلی های کانتر را بر حسب جنس و متریال اصلی نیز می توان گروه بندی کرد، مانند:

صندلی کانتر فلزی

این صندلی ها اغلب دارای جک تنظیم ارتفاع هستند. ضمن اینکه نوع طراحی آنها متناسب با دکوراسیون های سبک مدرن است.

صندلی کانتر حصیری

بافت چوبی نشیمن گاه این نوع صندلی با دکوراسیون سبک روستیک تناسب دارد. با وجود زیبایی ظاهری، این صندلی ها برای نشستن به مدت طولانی مناسب نیستند.

صندلی کانتر پلاستیکی

این نوع صندلی کانتر وزن کمتری داشته و جابجایی آن آسان تر است. ضمن اینکه قیمت کمتری دارد. اما به علت عدم برخورداری از قابلیت تنظیم ارتفاع در خرید صندلی کانتر پلاستیکی حتما باید به هماهنگی ارتفاع صندلی و اپن یا میز خود توجه داشته باشید. حد استاندارد فاصله میان اپن، کانتر یا میز با نشیمن گاه صندلی حدود 30 سانتی متر است.

صندلی کانتر چوبی

این صندلی ها نیز به علت به کارگیری چوب، گرمی و صمیمیت فضا را افزایش می دهند. اما چون بعضا جک تنظیم ارتفاع ندارند، در هنگام خرید باید ارتفاعشان را به درستی انتخاب کرد.

خرید صندلی کانتر بر اساس کاربرد

ملاک استفاده کنندگان خانگی در خرید صندلی کانتر، زیبایی و مناسب بودن ارتفاع آن برای اعضای خانواده است. بنابراین بهتر است صندلی های جک دار را در اولویت قرار دهید تا ارتفاعش قابل تنظیم باشد. اگر قرار است صندلی اپن جایگزین میزغذاخوری باشد، باید رضایت همه اعضای خانواده را جلب کند. صندلی کانتر کاربردهای مختلفی دارد. کودکان می توانند روی آنها نشسته و تکالیفشان را روی کانتر و زیر نظر مادر انجام دهند. هنگامی که خانم در آشپزخانه در حال کار است، اعضای خانواده یا مهمانان با او راحت تر صحبت می کنند.

رستوران داران و کافه داران هنگام خرید صندلی کانتر بیشتر بر روی زیبایی و راحتی آن تمرکز می کنند. برخی از آنها اولویت را به صندلی هایی بدون جک و با ارتفاع ثابت می دهند. این صندلی ها در ارتفاع مناسبی تولید شده و قیمت کمتری دارند.

هنگام خرید صندلی کانتر چه مواردی را بررسی کنیم؟

اسکلت صندلی

لازم است اسکلت صندلی کانتر از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اسکلت این صندلی ها معمولا از فلز یا چوب ساخته می شود. انتخاب نوع اسکلت به دکوراسیون منزل یا محل کار شما بستگی دارد. اسکلت فلزی مناسب دکوراسیون مدرن و اسکلت چوبی نیز در تناسب با دکوراسیون سنتی یا کلاسیک است.

نشیمن گاه صندلی کانتر

راحتی نشیمن صندلی یکی از اولین مواردی است که باید ارزیابی نمایید. نشیمن صندلی کانتر نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد. زیرا در هر دو صورت نشستن بر روی آن موجب ایجاد ناراحتی می شود. مثلا اگر از ابر در نشیمن گاه صندلی استفاده شده است، نباید به سادگی با نشستن فرو برود.

ارتفاع صندلی کانتر

صندلی اپن
صندلی اپن

بهتر است گزینه نهایی خود را از میان صندلی های جک دار انتخاب کنید. خوبی صندلی های جک دار این است که می توان آنها را با ارتفاع های مختلف تنظیم کرد. به این ترتیب اگر محل سکونت خود را جابجا کنید باز هم قابل استفاده اند. اما اگر تمایل به خرید صندلی با ارتفاع ثابت و بدون جک دارید، حتما از تناسب اندازه ارتفاع آن با ارتفاع اپن یا کانتر خود اطمینان حاصل نمایید. به این منظور ارتفاع اپن خود را اندازه گرفته و حدود 25 تا 30 سانتی متر از آن کم کنید. این اندازه ارتفاع مناسبی برای صندلی کانتر است.

اندازه پشتی صندلی

صندلی های کانتر بدون تکیه گاه طرفداران زیادی دارد. اما چنانچه تمایل به خرید صندلی دارای پشتی دارید، توجه داشته باشید که پشتی خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشد. همچنین بسیاری از افراد به ویژه کسانی که مشکل کمردرد دارند بر روی صندلی های بدون پشتی احساس راحتی ندارند.

حفظ تعادل صندلی

معمولا صندلی های کانتر پایه های بلندی دارند، بنابراین حفظ تعادل هنگام نشستن بر روی آنها مهم است. باوجود اینکه اغلبشان طوری طراحی می شوند که متعادل باشند اما بهتر است این مورد را به دقت بررسی نمایید.

محل قرارگرفتن پا

اگر اپن یا صندلی انتخابی شما ارتفاع بلندی دارد، پس برای بیشتر افراد پاهایشان به زمین نمی رسند. برای جلوگیری از آویزان بودن پاها و حس ناخوشایند آن، محلی برای قراردادن پا روی صندلی تعبیه می شود. این گزینه نیز از جمله مواردی است که بهتر است هنگام خرید صندلی کانتر از قلم نیندازید.

قیمت صندلی کانتر

طبیعتا قیمت صندلی را نیز نمی توانید نادیده بگیرید. اما با جستجوی کافی می توانید صندلی های مناسبی با میزان بودجه خود بیابید.

تناسب با دکوراسیون

بسته به سبک دکوراسیون و رنگ بندی آشپزخانه خود اقدام به انتخاب مدل و رنگ صندلی کانتر نمایید. سنتی یا مدرن بودن دکوراسیون و درجه روشنی یا تیرگی رنگ ها را در خرید صندلی کانتر در نظر بگیرید. اگر فضای اپن شما محدود است، بهتر است از صندلی های کانتر چرخدار، تاشو یا بدون پشتی استفاده نمایید. این صندلی ها جای کمتری می گیرند.

پایه صندلی

یکی از نکاتی که در خرید صندلی کانتر باید مورد توجه قرار دهید، نوع و جنس پایه صندلی است. بیرون کشیدن و گذاشتن مکرر صندلی به زیر اپن یا کانتر، ممکن است به کفپوش آسیب برساند.

پایه چرخدار

اگر هنگام خرید صندلی کانتر وسوسه شدید به سراغ صندلی اپن چرخدار بروید، به حفظ تعادل آنها توجه کنید. صندلی های چرخان این مزیت را دارند که به راحتی جابجا شوند. اما اگر از نوع بدون پشتی باشند، نشستن کودکان و سالمندان بر روی آنها ممکن است با خطراتی همراه باشد.

وزن صندلی کانتر

طبیعتا اگر صندلی اپن شما سنگین باشد، جابجا کردن آن برای برخی اعضای خانواده یا مهمانان دشوار خواهد بود. به ویژه آنکه این امر به طور روزانه و به دفعات صورت بگیرد.

روکش قابل شستشو

شاید بخواهید صندلی اپنی خریداری کنید که روکش یا بالشتک پارچه ای داشته باشد. در اینصورت مطمئن شوید که روکش قابل جداسازی و شستشو باشد.

صندلی کانتر را از کجا بخریم؟

امروز تولیدکنندگان ایرانی انواع صندلی های اپن را در مدل ها و طرح های زیبا به بازار عرضه می کنند. برای مشاهده و انتخاب از میان تولیدات این برندهای معتبر و خوشنام می توانید از امکانات فروشگاه اورسا استفاده نمایید. شما در اورسا این امکان را دارید تا محصولات برندهای باسابقه را مشاهده کنید. همچنین با مقایسه ویژگی های انواع صندلی کانتر، بهترین آن را برای خرید انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *