آموزش

صندلی کافه چه تاثیری در فروش بیشتر شما دارد؟

صندلی کافه

کافی شاپ و رستوران از جمله کسب و کارهایی هستند که در صورت رعایت اصول، احتمال موفقیت آنها بالاست. شاید شما نیز قصد راه اندازی یک کافه، رستوران یا غذاخوری را دارید. در این صورت باید بدانید که یکی از مهمترین کارهای شما انتخاب میز و صندلی است. چرا که آنها عناصر اصلی دکوراسیون شما هستند. امروز درباره اهمیت انتخاب صندلی کافه با شما صحبت می کنیم و امیدواریم این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

صندلی کافه چه خصوصیاتی دارد؟

معمولا انواع صندلی کافه و رستوران متفاوت از نمونه های خانگی طراحی و ساخته می شوند. وزن آنها کمتر و تم های رنگی شان جذاب تر است. ضمن اینکه متریال مرغوب تری در تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرد. امروز صندلی های رستوران و کافی شاپ مدل های متنوع و گوناگونی دارند. آنها به گونه ای طراحی می شوند که بتوانند توجه مشتری را در همان اولین لحظات ورود جلب کنند.

چرا انتخاب صندلی کافه اهمیت دارد؟

هنگام خرید صندلی کافه و رستوران مهمترین چیز بررسی راحتی آن می باشد. به خصوص آنکه میز و صندلی در کنار هم باید ارزیابی شوند. اگر میز و صندلی ها کوچک یا بزرگ و بلند یا کوتاه باشند، آرامش مشتری از بین می رود. همین موضوع درباره نشیمن صندلی یا پشتی آن وجود دارد. برای کافه ­روها راحتی و آرامش بسیار مهم است. آنها به سادگی کافه هایی که راحتی مشتری را نادیده می گیرند، کنار می گذارند. حتی اگر صندلی ها از نظر ظاهری بسیار زیبا و جذاب باشند. به این ترتیب اعتبار و وجهه ی کسب و کار شما از دست می رود.

بالعکس اگر مشتری از دکوراسیون و میز و صندلی کافه راضی باشد زمان طولانی تری را در آن می گذراند. در نتیجه انس بیشتری با محیط و فضای آن پیدا کرده و دفعات زیادتری به آن مراجعه می کند. همچنین سفارش بیشتری می دهد و دوستانش را نیز همراه خود می آورد. این یعنی فروش بیشتر، افزایش مشتریان، تثبیت جایگاه و رسیدن به موفقیت.

معیارهای انتخاب صندلی کافه خوب و مناسب

قبل از خرید میز و صندلی کافه خود، سبک دکوراسیونتان را مشخص کنید: سنتی یا مدرن؟ هر سبک دکوراسیون طرفداران خاص خود را دارد. سبک دکوراسیون را بر اساس ویژگی های محل راه اندازی، نوع مشتریان و سلایق آنها برگزینید. در واقع اگرچه سبک دکوراسیون امری ذوقی و سلیقه ای است اما اثر مستقیمی بر روی فروش شما دارد. بنابراین اگر سلیقه شما با مشتریانتان یکی نیست، باید بین علایق خود و موفقیت کسب و کارتان یک تعادل برقرار کنید.

پس از مشخص کردن دکوراسیون، نورپردازی و تجهیز اولیه سالن، نوبت به خرید میز و صندلی کافه می رسد. برای یافتن صندلی مناسب این نکات را در نظر بگیرید.

1. صندلی کافه پایه چوبی بخرید

صندلی های پایه چوبی فواید گوناگونی دارند. به طور کلی به کار گرفتن چوب در طراحی دکوراسیون گرما و صیمیمت خاصی در فضا ایجاد می کند. از همین رو در طراحی دکوراسیون اغلب کافه و رستوران ها از چوب و عناصر چوبی استفاده زیادی می شود. بیشتر کافه داران و کافه بازها، نورپردازی های ملایم، دکوراسیون چوبی و صندلی های کلاسیک را می پسندند. این مدل ها هنگام جابجایی سروصدای ناهنجار کمتری تولید می کنند. ضمن اینکه آسیب کمتری به کفپوش ها وارد می سازند.

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک کافه کلاسیک را دارید، مدل های پایه چوبی انتخاب مناسبی برای شما هستند.

2. از صندلی کافه بدون پشتی اجتناب کنید

کافه روها و کافه بازها روحیات و نیازهای متفاوتی در مقایسه با مشتریان فست فودها دارند. آنها معمولا جهت خوردن غذا و گذراندن زمانی کوتاه به کافه نمی روند. بلکه اغلب به جهت دیدار با دوستان، گپ و گفت، مطالعه یا استراحت به کافی شاپ می روند. بنابراین مدت زمان بیشتری در محیط خواهند بود و در نتیجه راحتی و آرامش آنها اهمیت زیادی دارد. نقش میز و صندلی کافه در فراهم کردن این راحتی بسیار زیاد است. وضعیت نشیمن و نوع تکیه گاه صندلی کافه به طور مستقیم بر وضعیت نشستن و راحتی مشتری اثرگذار است. اگر مشتری در استفاده از صندلی ها احساس ناخوشایندی پیدا کند، از حضور دوباره در کافه اجتناب می کند.

این موضوع درباره فست فودها یا غذاخوری های مناطف پرتردد مانند مرکز شهر یا داخل مترو صادق نیست. مشتری این کسب و کارها تنها به مدت کوتاهی جهت صرف غذا یا نوشیدنی توقف دارد. در واقع نیاز آنها برطرف کردن گرسنگی یا تشنگی است و به زمان زیادی نیاز ندارد. پس حتی اگر از وضعیت نشیمن یا هر چیز دیگری ناراضی باشند، با آن کنار می آیند. اما کافه روهای حرفه ای جهت تفریح و گذراندن اوقاتی خوش و آرام به کافه مراجعه می کنند. و اگر کوچکترین عاملی موجب ایجاد ناراحتی برای ایشان باشد به دنبال پاتوقی دیگر می گردند.

با توجه به این نکته، انتخاب از بین صندلی بدون پشتی یا صندلی دارای تکیه گاه آسان می شود. مدل های بدون پشتی هرچند جلوه ای شیک و مدرن به محیط می دهند اما مناسب فست فودها هستند. استفاده از آنها در کافه لزوما بازدهی مطلوبی ندارد. بالعکس سعی کنید صندلی هایی بخرید که دارای تکیه گاه بلند و مناسب گذراندن اوقاتی خوش باشند.

3. به سروصدای صندلی توجه کنید

پیش از خرید حتما چندبار روی صندلی بنشینید تا راحتی نشیمن گاه آن را بررسی نمایید. در این زمان به صدای برخاسته از فوم صندلی نیز توجه کنید. اگر صندلی با هر نشست و برخاست صدایی تولید کند مشتری آزرده خاطر می شود. بدتر آنکه تمام صندلی ها به این صورت باشند. بنابراین به دنبال مدل هایی از صندلی کافه باشید که کاملا بی صدا باشند.

از طرف دیگر پایه برخی صندلی ها هنگام جابجا کردن و در تماس با کفپوش صدای ناخراشی تولید می کند. پایه صندلی را نیز از قلم نیندازید. بهتر است پایه را در تناسب با نوع کفپوش محیط انتخاب نمایید. برخی مواقع از زیرپایه ای جهت بی صدا کردن پایه های صندلی کافه یا رستوران استفاده می شود.

4. از متراژ کافه غافل نشوید

طبیعی است که اگر نوعی از میز و صندلی کافه توجه شما را جلب کرد، باید ابعاد و اندازه آنها به گونه ای باشد که بتوان تعداد مناسبی را در محل جای داد. پس بین اندازه و تعداد میز و صندلی مورد نیازتان و محیط تناسب برقرار نمایید.

صندلی کافه باکیفیت را از کجا می توان خرید؟

فروشگاه اورسا در کنار طیف متنوعی از انواع صندلی، مدل های گوناگونی از صندلی کافه را نیز برای شما مهیا کرده است. شما می توانید با مراجعه به بخش مربوطه در فروشگاه اینترنتی اورسا خصوصیات مدل ها و طرح های زیبا و باکیفیت را بررسی نمایید. محصولات فروشگاه اورسا متعلق به برندهای معتبر و باسابقه ایرانی است و همین امر کیفیت آنها را تضمی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *