آموزش

خرید صندلی مدیریتی و باید و نبایدهای انتخاب آن

صندلی مدیریت

امروز مبلمان اداری صرفا یکسری میز و صندلی و وسایلی جهت انجام امور نیستند. بلکه توجه به آنها ابعاد دیگری نیز پیدا کرده است. از تاثیر بر وجهه و برندینگ شرکت گرفته تا افزایش زیبایی بصری دکوراسیون و بهبود بهره وری پرسنل. در این بین صندلی های اداری از جمله صندلی مدیریتی جایگاه ویژه ای دارند. چرا که نقش آنها در سلامتی و ارتقای کیفیت کار مدیران و کارمندان انکارناپذیر است. در این مطلب درباره معیارهای صندلی مناسب و حرفه ای با شما صحبت می کنیم. نکاتی که هنگام خرید صندلی مدیریتی به کارتان می آید.

صندلی مدیریتی چه فرقی با سایر صندلی های اداری دارد؟

صندلی های اداری دسته بندی های مختلفی دارند. از جمله:
صندلی کارمندی
صندلی کارشناسی
صندلی مدیریتی
صندلی کنفرانس
صندلی اپراتوری
صندلی پذیرش

انواع صندلی اداری در برخی تنظیمات و خصوصیات مشترک هستند. اما تفاوت هایی نیز دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد. صندلی مدیریتی عموما بر اساس دو جنبه ظاهر و متریال به کاررفته از دیگر صندلی های اداری جدا می شود. طراحی و ظاهر صندلی های مدیریتی به مراتب جلوه بهتری نسبت به سایر صندلی ها دارد. چرا که آنها مخصوص مدیران تولید شده و باید وجهه شرکت را در مقابل رقبا و شرکا حفظ نمایند. بنابراین در خرید صندلی مدیریتی باید به این فکر کنید که آیا صندلی انتخاب شده بر تصویر ذهنی مراجعه کنندگان، مهمانان و طرف های مذاکره اثرگذار هست یا خیر. همچنین سایز صندلی های مدیریتی از استاندارد خاصی پیروی نمی کند. این صندلی بیشترین اندازه را در بین صندلی های اداری به خود اختصاص داده و فضای بیشتری اشغال می کند.

در تولید صندلی های مدیریتی عموما از بهترین متریال استفاده می شود. ابعاد بزرگ و متریال با کیفیت از بروز خستگی پس از نشستن های طولانی جلوگیری می کند. مدیران پرمشغله اغلب در جلسات چند ساعته ی ملاقات، مذاکره یا عقد قرارداد حضور دارند. یا اینکه تا دیروقت جهت رسیدگی به امور در محل کار خود باقی می مانند. جنس روکش صندلی مدیریتی معمولا پارچه ای یا چرمی یا ترکیبی از هر دو است و قابل تهویه و ضدحساسیت می باشد.

معیارهای انتخاب و خرید صندلی مدیریتی

صندلی مدیریت
صندلی مدیریت

از ارگونومی غافل نشوید

اگر ساعات زیادی را در دفترکار خود می گذرانید، اولویت اول خود را ارگونومی قرار دهید. صندلی های ارگونومیک از بروز خستگی روزانه یا وارد آمدن آسیب های جسمی در بلندمدت جلوگیری می کنند. ضمن آنکه طبق تحقیقات، با کاهش دردها و خستگی ها موجب افزایش تمرکز افراد می شوند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از خرید صندلی مدیریتی با خصوصیات صندلی های ارگونومیک آشنا شوید. در هنگام انتخاب صندلی نیز وجود تنظیمات مربوطه را به دقت بررسی نمایید و صرفا به کلمه ارگونومیک اکتفا نکنید. عموم صندلی های ارگونومیک دارای این ویژگی ها هستند:
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارای پشتی بلند و انحنای S مانند برای محافظت از انحنای طبیعی کمر
قابلیت تنظیم زاویه پشتی صندلی و تثبیت آن
دارای پشت سری / پشت گردنی
دارای پایه چرخ دار و مفصل گردشی جهت گردش 360 درجه
برخورداری از عرض و طول استاندارد برای نشیمن گاه

وجود این ویژگی ها سبب اعمال کمترین فشار به ستون فقرات، گردن، شانه ها و مچ دست می شود. همچنین گردش خون در پاها را راحت تر می سازد.
اکثر صندلی های مدیریتی با توجه به ارتفاع پشتی بلندی که دارند فاقد پشت سری یا پشت گردنی جداگانه هستند. در واقع ارتفاع پشتی آنقدر بلند است که به خوبی از گردن و سر محافظت می کند. البته بهتر است صندلی انتخاب شده روکش ضدتعریق و دسته قابل تنظیم داشته باشد. این دو فاکتور جز خصوصیات ارگنومیک نیستند اما بهتر است در انتخاب لحاظ شوند.

ظاهر صندلی شما سخن می گوید

صندلی مدیریت
صندلی مدیریت

حتی صندلی های مدیریتی ارگونومیک تعداد و تنوع بالایی دارند که انتخاب از میان آنها را دشوار می کند. در گام بعدی هنگام خرید صندلی مدیریتی برروی ظاهر آن تمرکز کنید. صندلی های لوکس یا طرح های خاص کسب و کار شما را لاکچری یا مدرن جلوه می دهند. در حالی که طرح های کلاسیک نشان از تجربه، اعتبار و ثبات موقعیت شما دارند. همچنین روکش چرمی روکشی کلاسیک است که جدیت و رسمی بودن را به نمایش می گذارد. در مقابل متریالی چون فلز، جنبه مدرن تر داشته و تداعی گر شور و نشاط جوانی است. بنابراین برای خرید صندلی مدیریتی علاوه بر سلیقه، برندینگ شخصی و کاری خود را نیز در نظر بگیرید.


البته مدل، طرح و رنگ میز و صندلی مدیریت باید به گونه ای انتخاب شود که افزایش تمرکز، کاهش استرس و خستگی را به دنبال داشته باشد. این امر زمانی محقق می شود که دکوراسیون اتاق مدیر هوشمندانه و با در نظر گرفتن اقتضائات شرایط پیچیده سمت مدیریت طراحی شود.

به جزئیات دقت کنید

متریال اجزا و قطعات صندلی از دیگر مواردی است که در زمان خرید صندلی مدیریتی باید مورد توجه قرار دهید. مکانیزم، پایه و چرخ ها، پشتی، نشیمن، جک و … قطعاتی هستند که باید از کیفیت متریال آنها مطمئن شوید. با توجه به هزینه بالای خرید صندلی مدیریتی اگر کیفیت جنس قطعات را نادیده بگیرید، خیلی زود متحمل هزینه تعمیر آن نیز خواهید شد.

خرید صندلی مدیریتی: ایرانی یا خارجی

صندلی مدیریت
صندلی مدیریت

امروز نام های معتبری در داخل ایران اقدام به تولید صندلی های اداری با کیفیت می کنند. البته صندلی های خارجی نیز در بازار کم نیستند. خرید صندلی مدیریتی ایرانی مزایای گوناگونی دارد. برخورداری از کالای با دوام، گارانتی و ضمانت معتبر از جمله این مزایاست. خرید صندلی مدیریتی خارجی از جمله صندلی های چینی که در بازار وجود داشته و به علت افزایش دلار و مسائل گمرکی، قیمت بالایی هم دارند؛ انتخاب معقولانه ای نیست.

برای خرید صندلی مدیریتی با کیفیت چه کار کنیم؟

صندلی اداری از جمله اقلامی است که امروز وجود فروشگاه های مجازی خرید آنها را تسهیل کرده است. اگر قصد خرید صندلی مدیریتی را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی اورسا سر بزنید. اورسا انواع صندلی های مدیریتی از برندهای معتبر و خوشنام را جهت عرضه به شما تدارک دیده است. شما با جستجو در اورسا، این امکان را دارید تا ده ها مدل صندلی مدیریتی را با یکدیگر مقایسه کرده و خصوصیات آنها را بسنجید. ضمن اینکه وجود نام ها و برندهای معتبر کیفیت این صندلی ها را تضمین می کند. فراموش نکنید که با خرید از تولیدکنندگان معتبر از گارانتی محصولات نیز بهره می برید. به ویژه برای کالایی مانند صندلی مدیریتی که قیمت بالایی دارد، وجود گارانتی حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *